غرفة الموت

  • الكاتب : Haader Gamaal
  • / 2024-06-19

#غرفة_الموت

#الجزء_الاول

 

بسم الله الرحمن الرحيم 

 

زينب: يا فرح افتحي الباب ايه الصوت ده 

 

فرح اتكلمت بصوت خشن مش صوت بنت خالص و قالت: ابعدوا عن

 

الاوضة دي اللي هيدخلها هيموت 

*~ــــــــــــــــــــــــــــــ~*

 

فرح: صباح الخير يا ماما

 

زينب: صباح النور يا بنتي 

 

فرح: ممكن اسألك سؤال يا ماما

 

زينب: انتي مش هتبطلي تسألي السؤال ده قولتلك ابوكي مات 

 

مش عايزة اسمع منك السيرة دي تاني

 

فرح: طب انتي ليه مش بتخليني ادخل الاوضة بتاعته؟؟ 

 

زينب: فرح روحي على جمعتك يلا 

 

نزلت فرح و هي نفسها تعرف السر ورا الاوضة دي 

 

زينب بتكلم حد و بتقوله: فرح كل يوم بتسأل وانا مش عرفة اعمل ايه

 

الشخص:متعمليش مش هي عايزة تدخل خليها تدخل الاوضة

 

زينب: دي بنتك يا صلاح بنتك عايز تودي بنتك للموت

 

في كلية فرح

___________

 

داليا صاحبة فرح: ايه يا فرح مامتك قالتلك حاجة جديدة 

 

في موضوع باباكي والاوضة

 

فرح: لا يا داليا، و في حاجة مريبة في الموضوع بش انا مش عرفاها 

 

بصي انا عرفتك من اسبوع بس والله حبيتك طب تصدقي و تؤمني بالله

 

بدأت داليا تتشنج و تهز راسها 

 

فرح:داليا انتي كويسة؟؟

 

داليا: اه اه بس انا تعبانة ولازم اروح 

 

رجعت فرح بيتها و دورت على زينب ملقتهاش 

 

و استغلت الفرصة و قالت تدخل الاوضة فضلت اروى

 

تدور على المفتاح بس مش لاقياه قطعها موبيلها و كانت داليا بترن

 

داليا: ايه يا فرح عرفتي تفتحي الاوضة قبل ما مامتك تيجي

 

فرح: وانتي عرفتي منين ان ماما مش موجودة و اني عايزة افتح الاوضة 

 

داليا: انتي اللي قولتيلي كل ده يا فرح مالك

 

فرح بتحاول تفتكر بس هي متأكدة انها مقلتلهاش حاجة 

 

داليا: الوو ايه يا فرح 

 

فرح: انا معاكي و عموما انا مش لاقية المفتاح 

 

داليا: طب ماتشوفيه في دولاب مامتك جوة العلبة اللي في الدولاب

 

و متسألنيش انا عرفت كل ده منين عشان دي حاجه طبيعية في كل البيوت

 

فرح استغربت هي ازاي عرفت في اللي بتفكر فيه و ازاي عرفت معلومات زي دي بس تجاهلت الموضوع 

 

فرح: طب انا لازم اقفل دلوقتي سلام

 

راحت فرح عشان تدور على المفتاح فتحت الدولاب بتاع 

 

مامتها و فعلا لاقيت علبة زي ما داليا قالت فتحت العلبة

 

و شافت المفتاح و خدته و رجعت كل حاجة مكانها 

 

و لسة بتقرب من الباب سمعت صوت حد بيتكلم في الأوضة 

 

كان صوت خشن و مش مفهوم بس رجعت خطوتين 

 

لورا لما سمعت صوت صراخ و فجأة كل حاجة رجعت زي ماكنت 

 

جمعت فرح شجاعتها و راحت عشان تفتح الباب و هي لسة 

 

بتحط المفتاح في الباب لاقيت ان اكرة الباب بتتحرك زي 

 

ما يكون في حد بيفتح من جوة بس قررت انها تفتح الباب 

 

و لسة بتحط المفتاح في الباب اتصدمت لما لاقيت ان#غرفة_الموت

#الجزء_الثاني

 

بسم الله الرحمن الرحيم 

 

و لسة فرح بتحط المفتاح في الباب اتصدمت لما لاقيت ان مامتها واقفة

 

وراها و بتقول: انتي بتعملي ايه يا فرح؟

 

فرح استغربت هدوء مامتها اوي المهم ردت عليها 

 

و قالتلها: بصي يا ماما انا الصراحة سمعت صوت جوة

 

و كانت كمان الاكرة عملة تتفتح كأن في حد جوة عايز يخرج

 

زينب اتكلمت بهدوء شديد: طب لو سمحتي ملكيش دعوه 

 

بالاوضة دي تاني يا فرح ممكن

 

و مشيت زينب و فرح كان كل تفكيرها ايه الصوت 

 

اللي كان في الاوضة راحت فرح المطبخ عشان تشرب 

 

و هي راجعة لاقيت ان في دم فضلت تنادي على مامتها 

 

بس مفيش رد عمالة تصرخ بس كأن صوتها معزول

 

فضلت تمشي مع الدم عشان تشوفه جي منين لحد ما وصلت 

 

عند الاوضة لاقيت ان مصدر الدم كان من عندها 

 

راحت عشان تقول لزينب لاقيتها نايمة فرح لنفسها: طب انا لازم اتصرف 

 

راحت جابت المفتاح و مع اول تكة حست ان

 

الاوضة اتفتحت و حد شدها و الباب اتقفل تاني 

 

قامت زينب عشان تشرب لاقيت ان المفتاح واقع قدام باب الاوضة

 

جريت على الموبيل بسرعة عشان تتصل بصلاح بس لاقيته غير متاح كأنه اختفى

 

بس جريت لما سمعت صوت صراخ جاي من الاوضة

 

زينب: يا فرح افتحي الباب ايه الصوت ده 

 

فرح اتكلمت بصوت خشن مش صوت بنت خالص و قالت: ابعدوا عن الاوضة دي اللؤ هيدخلها هيموت

 

فجأة سمعت زينب صوت شهقة و لاحظت ان في دم جاي من تحت

 

الباب و بعدها الباب اتفتح و اول ما اتفتح طلع دخان من الاوضة 

 

دخلت زينب الاوضة لاقيت فرح واقفة بتعيط و على وشها ملامح الصدمة و اتكلمت بعياط 

 

و قالت: ايه ده ايه ده يا ماما ردي عليا؟؟؟

 

راحت زينب عشان تشوف فرح بتتكلم على ايه اتصدمت لما شافت انها كتب عن

 

الدجل و عن الجن و ان في دم مالي الاوضة زينب اتكلمت جواها و قالت: اهو يا صلاح اللي فضلنا نداري فيه 

سنين اتكشف 

 

نرجع فلاش باك قبل ما فرح تتولد

___________________

زينب بتكلم صلاح و بتقوله: اللي انت بتعمله ده مينفعش عايز لما البت

 

تتولد يكون ابوها دجال مينفعش

 

صلاح: و مين قالك انها هتعرف اصلا ؟؟

 

زينب: انت عايز تعمل ايه يا صلاح

 

صلاح:.........

 

زينب: ايه اللي انت عايز تعمله ده 

 

فجأة فاقت زينب على صوت فرح و هي بتقولها: يا ماما ردي عليا......يتبع

 

#اشباح_عبد_الوهاب

#قناة_الرعب_الصوتي

#اذاعة_الرعب_الصوتي

#كوابيس_عبد_الوهاب

التعليقات

للتعليق يجب عليك تسجيل الدخول اولا